tisdag 27 februari 2007

Tröttsam skoldag

Dagen började en timma tidigare än väntat då jag vaknade av den hemska dörrklockan då målaren och hyresvärdinnan ringde på. Jag hann inte upp innan de låste upp och klampade rätt in i lägenheten. Det var idag som målaren skulle börja måla den övre delen i det nyrenoverade badrummet. Jag fick reda på att han surt nog är färdig så pass sent som fredag, men det är bara acceptera läget och leva i misär igen. Det är inte lika illa som i januari dock, då det var helt sjukt jobbigt med renoveringen. Men nu är de till 97% färdiga. Bara målandet och värmerören kvar i badrummet och eluttaget i köket som ska åtgärdas innan det är helt klart. Jag har dokumenterat processen, men det saknas bilder från det "nästan färdiga" resultatet, så jag lägger upp ett par före- och efterbilder när de är helt klara.

Väl i skolan var det som vanligt rätt trist. På lunchen var det en liten mässa där en massa universitet och högskolor hade satt upp lite grejor för att göra reklam för gymnasieeleverna som var där. Lite överraskad blev jag när Knutte satt bakom en bänk med några broschyrer om volontärarbete utomlands. Vi snackade lite och jag tipsade om min blogg. Får se om han orkar notera det i sin logg eller om han börjar bli totalt besatt av sina matbilder. Jag träffade även på Herman som rest hit ända från Norrköping för att göra reklam för att söka LinTek:s styrelse. Jag fick en powerking och ett paket pasta i mutor, men det räcker inte för att muta mig.

Inga kommentarer: