torsdag 1 mars 2007

Barnvakt+FIFA-kväll


Idag blev jag klar med två av labbarna i skolan, vilket var riktigt skönt. Bara två kvar av totalt sex i tre olika ämnen. Måste fixa färdigt de sista innan nästa vecka är slut.

Ikväll var jag barnvakt åt Vide när brorsan skulle till sin replokal. Det var skitkul och han skrattade och var igång hela tiden. Jag förstår inte hur Joel och Emma orkar, men det är roligt eftersom han aldrig är ledsen. Var jättetrött mot slutet. Han har nu lärt sig härma grisens och kaninens läte, och så springer han runt utan problem alls. Det var bara tre veckor sen han överkom rädslan att gå, så han utvecklas i en rask takt.

Efter Joel och Vide åkte hem, stack jag över till Anders för att lira FIFA2007 med Dahlberg och Johan (a.k.a. Esset, MM, Strömqvist, etc.). Riktigt kul spel. Lite annorlunda än 06:an men till det bättre förstås. Jag vann först mot Dahle med 3-2 efter att ha vänt 1-2-underläge på övertid. Del Piero hattrick. Sedan utmanades jag av MM och slog honom med 1-0. Det blir säkert fler bataljer mellan oss. Återstår att slå Bagarn också.

Jag härmar Knutte med bildförklarningar, eftersom det är ett effektivt och bra sätt. Bilderna:
1) Vide busar på 2) Jag och Vide 3) Bagarn och Esset i en hård FIFA-kamp 4) Dahle och Anna surfar

Inga kommentarer: