måndag 5 mars 2007

Fester i helgen

Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterat bloggen sedan i fredags. Jag har varit lite upptagen och inte orkat helt enkelt. Nu kommer allt i en klump istället. Hoppas ni har överseende med det.

I fredags hade jag inflyttnings/renoveringsfest för att fira att renoveringen är färdig. Jag har ju bott här i Hejdegården i över två år men aldrig haft nån inflyttningsfest, så det var ju bra att passa på att ha den nu med eftersom hela renoveringsstädningen varit väldigt lik en rejäl flyttstädning. I fredagkvällens line-up fanns Kalle W (som dök upp först och hjälpte till med att fixa till den underbart goda bålen), sedan kom de andra grabbarna i sen anda, Dahlberg, Linde, Esset, Anders, Kleiner, och sist kom Osze och hans tjej Frida. Det var en skön kväll där det blev så sent att gå ut och festa att vi stannade kvar här hela kvällen. Allra sist gick de två björnarna efter lite deep conversation tillsammans med varsitt glas J&B-whisky, som tyvärr bara jag pallade av så jag tog deras med när de inte förmådde sig kunna dricka den skotska drycken. De måste lära sig dricka whisky innan det är för sent. =)

På lördagen sedan vaknade jag vid 12-tiden och ringde Esset och han och Linde kom och hämtade upp mig fem minuter senare för en tur ut till Överskottsbolaget där Björn storhandlade nödvändigheter till sin nya lägenhet. Jag passade på att köpa ketchup, godis och lättdryck, samt ett par gula gummihandskar som kan komma väl till pass vid disk och städning. Därefter hämtade vi upp Johan Nyberg och Ingrid på stan och åkte hem till dem. Innan vi gick upp till lägenheten köpte vi hemlagade hamburgare på Snabbt&Gott vid Cupolen. Riktigt goda hamburgare! Rekommenderas starkt! Väl hos Johan såg vi Smokin' Aces. En riktigt skön actionrulle som tyvärr inte fick premiär i Linköping, efter skandalstängningen av Royal. Efter filmen åkte vi till IKEA där vi träffade en hårt arbetande Kleiner. Linde skulle kolla in en säng till sin lägenhet, medan jag fixade en bricka till lite rabatterat pris.

Efter dagens turer var det dags för tackfesten i Folkungaskolans matsal. Jag jobbade på VSR (Valla Saucer Rennen) för tre veckor sedan, så som tack anordnade Y6 och Bi6 en tackfest för alla som jobbat på Tentakravallen, VSR och Snuttefilmen. Käk och öl (två gratis, resten 10kr/st) satt riktigt fint i sällskap med Magnus, Sebbe och Clara (trevlig personalvetare som satt mittemot mig och som av nån lustig anledning kände Magnus sedan innan). Efter fulsittningen var det dags för spritrunda på väg till Kårallen där huvudfesten SunTrip ägde rum. Det var jag, Magnus, Sebbe och PA-tjejerna i vårat gäng, Björnarna. Det började jättebra när Magnus tog på sig rollen som kartläsare och vi åkte direkt till andra stationen, men vi ville ju förstås inte missa en shot så jag tog över kartläsarrollen och vi åkte tillbaka till första. Sedan gick det jättebra med shots och fulvin på varje station om vart annat. Efter sista stationen och ett glatt gäng, började PA-tjejerna sjunga och det var då jag lade märke till en underbart ljuvlig jazzsång av Clara.

Väl inne på Kårallen tror jag nog att spriten hade tagit lite hårt kanske, och dessvärre finns det några diffusa minnen att klaras upp, men det kanske tar sin tid eller inte alls. I vilket fall hade jag jätteroligt hela kvällen och verkade ha gått hem alldeles för tidigt.

På söndagen stack jag till morsan på kvällen och åt middag med brorsan, Emma och Vide som var på strålande humör ända tills han råkade sätta igång dammsugaren och blev totalt skitskraj. Han sökte tröst hos mamma Emma och sedan var allt bra igen.

Idag har varit rätt seg med tentaplugg, då jag har tenta i mekanik på fredag. Den ska firas eller glömmas med förfest med skolkompisarna senare på kvällen.

Bilderna: 1) Linde och Kleiner välkomnar med ett glas bål. 2) Dahlberg gillar inte att fotas 3) Kalle W och Bagarn busar med varandra 4) Mamma och Vide spanar in klockan

Inga kommentarer: