onsdag 7 mars 2007

Tentaplugg och fotboll

Har i princip den här veckan bara varit i skolan och pluggat inför tentan på fredag, så det är rätt trist. Igårkväll var Dahlberg, Bagarn, Osze, Olle-Disco och Forsen hos mig och såg Valencia-Inter. Rätt trist match till slutsignalen gick och värsta fighten bröt ut. Burdisso var helt galen och likt en tasmansk djävul snurrade han runt i massan och bråkade och gormade. Detta tills avbytaren Navarro i Valencia sprang in på plan och slog sönder näsan på Burdisso. Detta fick Julio Cruz och Cordoba att se rött och de satte full fart efter Navarro som sprang iväg som en feg råtta. Båda sydamerikanarna var nära med sina sparkar, men lyckade aldrig träffa. Helt galet. Men kul action.

Ikväll gjorde jag comeback på innebandyn. Senaste gången jag spelade måste vart i slutet av januari, då jag sen fick hälseneinflammation. Nu känns det mycket bättre, och jag gjorde som vanligt massor av mål och assists, men det är skönt att ingen räknar för det gör inte jag heller. Kanske får börja med det =)

Jag missade kvällens BC-semifinal mot Lögdö, men det gjorde inget då jag krossade till mig vinsten med hela 7-1, och nu väntar Dahlbergs Ljunghedens FF i finalen. Min fjärde final på sex turneringar. Riktigt nice med en burgare och två öl vid cupvinst. Nästa lottning sker ju på nya O'Learys så det blir spännande att se.

Henke gjorde för övrigt mål i sin sista match med Man Utd när de vann med 1-0 hemma. Riktigt nice.

Inga kommentarer: